سموم کشاورزی

بازار فروش سموم لارو کش کشنده

یکی از مفاهیمی که در حوزه انواع سم نیاز است به آن پرداخته شود، مساله مقاومت به سموم در حشرات می باشد که به عنوان یک مشکل جدی در استفاده از این قبیل محصولات مطرح می شود.
سموم لارو کش که کشنده لارو حشرات موذی هستند با قیمت رقابتی روانه بازار شده و به فروش می رسند.
قدمت حشرات به بیش از ۳۵۰ میلیون سال پیش باز می‎‎گردد. در طول سالیان متمادی حشرات در طبیعت به شکل Coevolution زندگی می‎کردند.
 از موقعی که انسان در صدد مقابله و مبارزه با حشرات برآمد، از سلاحی به نام سموم استفاده نمود. در حال حاضر بیشتر از هزاران ترکیب شیمیایی، تهیه و تولید شده و بر ضد حشرات استفاده می شود. طبیعی است که حشرات نیز جهت رویارویی با این فشار مهلک که به واسطه انسان هدایت گردیده، مکانیزم هایی را برای زنده ماندن خود و نسل‎های بعدی اش بکار گرفته اند. گزینش طبیعی به شکل بطئی در طول تاریخ مابین حشرات و محیط رخ می دهد.
با پیدایش سموم و کاربرد آن در کنترل نمودن حشرات در واقع روند انتخاب طبیعی (Natural selection) بوسیله انسان با شتاب بسیار زیادی به پیش رفته است.
تعریف مقاومت با توجه به نظر سازمان جهانی بهداشت عبارتند از: توانایی و قابلیت بقاء و زنده ماندن یک حشره به غلظتی و مقداری از سم که در گذشته به واسطه آن غلظت بطور کامل از بین می‎رفت.
این قابلیت بقا، بصورت ارثی و ژنتیکی به نتایج و یافته های بعدی انتقال خواهد یافت. تابحال گزارش های فراوانی از مقاومت به سموم در انواع و اقسام متنوع حشرات ارایه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا