ورمی کمپوست

تولید ورمی کمپوست سبدی و کاربرد آن

تولید ورمی کمپوست روش های مختلفی دارد که یکی از معروف ترین آن ها روش سبدی است که کاربرد زیادی دارد و تولید آن بسیار آسان انجام می شود.
یکی از راه های بسیار ساده که در ساخت ورمی کمپوست انجام می شود روش سبدی است که در این مرحله نیازی به فضای زیاد و دستگاه های مخصوصی نیست و به راحتی می توان آن را در مکان های کوچک مانند منازل هم تولید کرد.
برای انجام اینکار اول از همه نیاز به کرم خاکی و سبدهایی از جنس های مختلف مانند پلاستیک و … می باشد و مهمتر از همه نیاز به موادی است که می خواهید آن را در سبدها بریزید که تبدیل به ورمی کمپوست شود.
معمولا اندازه و تعداد سبدها بستگی به خودتان دارد که چه مقدار نیاز به ورمی کمپوست دارید و مواد آماده که برای تولید آن در نظر گرفته اید چقدر است.
پس با توجه به موادتان سبدها را تهیه کنید و اگر هم از لگن یا ظرفی استفاده کردید که کاملا پوشیده بود باید در زیر ظرف ها سوراخ هایی ایجاد کنید و اول از همه روی آن سوراخ ها را با برگ یا کاه بپوشانید و بعد مواد را که با کرم خاکی مخلوط کرده اید داخل سبدهایتان بریزید.
کرم خاکی ها همیشه دوست دارند در مکانی باشند که روشن و خیس نباشد و کاملا تاریک باشد.
پس لازم است بر روی سبدهایی که پر شده از مواد است را با پارچه ای بپوشانید که به آن نور نرسد و کرم ها اذیت نشوند.
این کار تقریبا 60 روز طول می کشد تا کاملا تبدیل به ورمی کمپوست شود و آماده مصرف گردد و بعد از طی این مدت می توانید از این ورمی کمپوست عالی استفاده کنید.
ضمنا برای اینکه بخواهید کرم ها را از داخل ورمی کمپوست ها بردارید می توانید از الک های بزرگ استفاده کنید و به آسانی آن ها را از مواد جدا کرده و بعد استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا