ورمی کمپوست

کود ورمی کمپوست ارگانیک فلوریش مناسب برای گیاهان خانگی

امروزه تغذیه گیاهان با کودهای ارگانیک و عاری از آلودگی بر سایر روشهای موجود ارجحیت دارد. کود ورمی کمپوست یکی از کاملترین کودهای آلی و ارگانیک موجود برای تغذیه گیاه از طریق ریشه است.
 از برخی خواص «کود ورمی کمپوست ارگانیک فلوریش مخصوص گلهای خانگی و باغچه 6 کیلویی» می توان به بالا بودن میزان عناصر اصلی غذایی در مقایسه با سایر کودهای آلی، دارا بودن عناصر میکرو مانند: آهن، روی، مس و منگنز، سبک و فاقد هر گونه بو، عاری از علفهای هرز، حاوی میکرو ارگانیسم های هوازی، دارا بودن مواد محرکه رشد گیاهی نظیر ویتامین‌ها به ویژه B12، قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی، عاری از باکتریهای غیر هوازی، قارچ‌ها، و میکرو و ارگانیسم های پاتوژن و اصلاح کننده خصوصیات فیزیکو شیمیایی و بیولوژیکی خاک نام برد. استفاده از ورمی کمپوست تاثیرات بسزایی را در گیاه به همراه خواهد داشت. از جمله این تاثیرات می‌توان به افزایش قابل توجه توسعه ریشه، ظرفیت جذب آب و مواد مغذی دیگر و در نتیجه قویتر نمودن گیاه نسبت به تنشهای محیطی، افزایش رشد ساقه و تعداد برگ، افزایش گلدهی در گیاهان گلده، کمک به افزایش طبیعی قطر ساقه اشاره کرد. 
نحوه و میزان مصرف برای گلدان های آپارتمانی به این صورت است که به عمق 2 الی 5 سانتیمتر خاک گلدان را برداشته و کود ورمی‌ کمپوست فلوریش را جایگزین نموده و با خاک سطحی مخلوط کنید.
در صورت جابجایی گلدان معادل %20 الی %40 از حجم گلدان جدید را کود ورمی‌کمپوست فلوریش و الباقی را با خاک معمولی مخلوط نمایید. برای باغچه‌های خانگی به این صورت است که 2 تا 3 کیلوگرم کود ورمی‌کمپوست فلوریش در هر متر مربع (بصورت مخلوط با خاک سطحی) مخلوط نمایید. برای صیفی‌جات هم 1/5 تا 2/5 کیلوگرم کود ورمی‌کمپوست فلوریش در هر متر مربع بصورت مخلوط با خاک سطحی به عمق 10 الی 15 سانتیمتر استفاده شود، جهت سبزیکاری مخلوط %10 الی %15 کود ورمی‌کمپوست فلوریش با خاک 5 گلدان یا خاک سطحی باغچه، حداقل به عمق 2 تا 5 سانتیمتر و برای درختان مثمر 3 تا 5 کیلوگرم برای هر درخت به صورت چالکود استفاده شود.
منبع:دیجی کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا