ورمی کمپوست

فروش دستگاه سرند ورمی کمپوست

دستگاه سرند ورمی کمپوست با کیفیت جداسازی عالی کرم از کود در این سایت به فروش می رسد.
یکی از اساسی ترین مراحل صنعت تولید ورمی کمپوست جدا سازی کرم ها از بستر آماده برداشت می باشد که این امر همواره مشکلاتی را برای دست اندر کاران این صنعت در بر دارد. در این راستا هر یک از تولیدکنندگان با استفاده از روش های مختلف نسبت به جدا سازی کرم از کود اقدام می نمایند که هر یک از روش های متداول معایبی داشته که تلفات کرم از متدا ول ترین آن میباشد و همچنین دوباره کاریهایی در مسیر تولید نیز از این معایب است. لذا به منظور آگاهی دوستانی که به تازگی وارد این چرخه شده یا تصمیم به ورود به این صنعت رادارند به معرفی چند روش جدا سازی متداول در ذیل می پردازیم.

روشهای جداسازی کرم از کود
1- روش غربال یا الک کردن: در این روش از غربال یا سرند برای جدا کردن کرم از کود استفاده می گردد که در کارگاه های خانگی و کوچک وسایل ابتدایی و در کارگاه های بزرگ و صنعتی سرند های الکتریکی دوار یا صفحه ای لرزان (ویبراتور) به کار گرفته می شود.
2- روش استفاده از غذای تازه: در این روش در کنار بستر آماده برداشت غذای تازه در اختیار کرم ها قرار داده که کرم ها به تدریج محل زندگی خود را که فاقد غذای لازم میباشد ترک و خود را به غذای جدید رسانده وبستر را خالی می کنند. که برداشت آنها با مقداری غذای کمتر امکان پذیر میشود.
3- روش لایه برداری: همانگونه که از نام روش مشخص است در طی چند روز به مرور از روی بستر که با کم آب کردن بستر باعث انتقال کرم ها به لایه های زیرین شده لایه های رویی را برداشت کرده وپس از چند روز با کم شدن ضخامت بستر کرم ها را میتوان برداشت نمود.

اهمیت استفاده از دستگاه سرند:
حال با توجه به مطالب ارائه شده مشاهده میشود هر یک از این روش ها دارای مشکلاتی میباشند که از جمله درروش غربال کردن چنانچه از غربال یا سرند با کیفیت نا مطلوب استفاده گردد باعث ایجاد تلفات کرم ها تا بیش از 30% میشویم. بنابراین با توجه به این مهم برآن شدیم که نسبت به طراحی وساخت سرند ی اقدام کنیم تا بتوان با سهولت وکمترین تلفات کرم ها (کمتر از 5%) از آن بهره برداری نمود.

مشخصات فنی دستگاه سرند: 
طول دستگاه: 350 سانتیمتر 
طول توری سرند: 300سانتیمتر، 5 میل 
دارای اهرم تنظیم ارتفاع و 5 دریچه خروجیبا دربهای کشویی، چهار چرخ، با توانایی سرند روزانه 7 تن کود ورمی کمپوست
a

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا