ورمی کمپوست

آموزش افزایش کیفیت کود ورمی کمپوست

آیا می دانید چگونه می توان یک کود ورمی کمپوست خوب و درجه یک را تولید کرد؟ برای آموزش افزایش کیفیت آن چه راه کارهایی لازم است؟
همانطور که می دانید در تولید ورمی کمپوست روش های مختلفی بکار می برند که هر طریق مراحلی دارد که باید آن را کامل طی نمود تا بتوان از آن یک کود با مرغوبیت بالا از ورمی کمپوست را بدست آورد.
در مرحله ای تولید باید ورمی کمپوست را با آب بشورید تا کرم های داخل آن زنده بمانند، اما روش های شستن و تکرار آن هم خیلی مهم است که می تواند بر روی کیفیت ورمی کمپوست موثر باشد.
مثلا اگر چندین بار پشت هم اینکار را انجام دهید به مرور ورمی کمپوست خاصیت خود را از دست می دهد و مواد معدنی که در آن وجود داشت مانند اول تأثیر گذار نمی باشد و کیفیتش کم می شود.
همچنین می تواند استفاده از مواد اولیه ای که برای تولید ورمی کمپوست بکار می برید و حتی نوع کرم خاکی خیلی هائز اهمیت می باشد و همه ی این ها بر روی کیفیت این کود تأثیر زیادی دارند و اگر به مقدار لازم و مناسب از آن استفاده کرد نتیجه ی بهتری به دست می آید.
پس باید در تولید ورمی کمپوست مرحله به مرحله از شست و شوی تا بسته بندی توجه زیادی نمود تا این کود را مورد استفاده قرار داد و از آن نتیجه ی خوبی گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا