سموم کشاورزی

تاثیر سموم کشاورزی بر محیط زیست

آیا با تاثیر سموم کشاورزی بر محیط زیست آگاه هستید و در واقع بهتر است از چه نوع سموم کشاورزی بهره ببریم تا بر محیط زیست تاثیر منفی نگذارد.
تا کنون برای از بین بردن آفت های گیاهی راههای زیادی مورد استفاده قرار گرفته است و تمامی این راهها مورد آزمایش قرار گرفته است تا این که متوجه شده اند که نوعی سموم هستند که به طور قطع می تواند آفت های گیاهی را ریشه کن کند و بیشتر کشاورزان از این سم ها استفاده میکنند.
اما سم های که برای نابود کردن آفت ها و حشراتی که می توانند محصولات کشاورزی را نابود کند انواع مختلفی دارد که هر کدام از این سم ها به طور خلاصه مورد بررسی قرار می گیرد.
به طور کلی سم های مورد استفاده را در این مقاله از دید تاثیری که بر محیط زیست اطراف می گذارند مورد بررسی قرار می دهیم، در واقع کشاورزان پس از استفاده از این سم ها متوجه شدند که پس از مدتی محیط زیست اطراف آنها دچار دگرگونی شده اند و پس از بررسی های صورت گرفته متوجه شدند که استفاده از این سم ها باعث شده است که محیط زیست اطراف آنها دچار نابودی گردد.
اما سم هایی که تاثیر بیشتری به نسبت  سم هایی که تاثیر ندارند و یا تاثیر بسیار کمی بر محیط زیست دارند دارای غلظت بیشتری هستند، این سم های خطرناک هر چند می توانند تمام آفت ها و حشرات موذی را در کم ترین زمان ممکن نابود کند اما بیشترین اثر و خرابی را می تواند بر طبیعت بر جای بگذارد.
راههای انتقال این سم ها از طریق بارندگی هایی است که صورت می پذیرد و پس از بارش این سم ها که هنوز درون گیاه و محصول کشاورزی حل نشده اند به همراه آب های بارانی و سیلاب ها به داخل رودخانه ها کشیده می شوند و رودخانه ها را خیلی زود و سریع آلوده می کنند و آلودگی رودخانه یعنی آلودگی تمام محیط اطراف آن.
پس ما فهمیدیم که برای استفاده از سموم کشاورزی بایستی به نوع آن که درصد غلظت کم تری داشته باشد توجه کنیم و با این کار گامی موثر برای حفظ محیط زیست اطراف خود انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا