کود کمپوستورمی کمپوست

تولید آسان کود ورمی کمپوست خوب

برای اینکه بخواهید یک تولید آسانی برای ورمی کمپوست خوب و ارگانیک داشته باشید باید روش پشته ای را بکار ببرید، چون هم بصرفه تر است و هم خیلی راحت تر انجام می شود.
یکی از روش های بسیار راحت و خانگی که می توان با آن ورمی کمپوست خوبی را تهیه و تولید کرد روش کرتی است که نام دیگر آن پشته ای می باشد.
شاید بگویید پشته ای یعنی چه و این روش چگونه صورت می گیرد؟
روش پشته ای یعنی اینکه شما مواد مورد نیاز برای تولید ورمی کمپوست به طور مثال کود گاوی و یا دیگر کودها را بصورت یکجا در مکان مناسبی که از قبل آماده کرده اید جمع می کنید.
در این روش تمامی وسایل و مواد لازم را برای تولید آماده می کنید که این مواد شامل، کرم خاکی، پلاستیک، کودهای حیوانی و … می باشد که باید آن ها را از قبل آماده سازید.
بعد از آن کودهایی که تهیه کردید را در یکجا بصورت پشته جمع می کنید و کرم خاکی ها را در آن قرار می دهید، البته توجه داشته باشید که موادتان به اندازه ی کافی رطوبت داشته باشد، چون معمولا کرم ها به خشکی حساس هستند و همینطور از روشنایی خوششان نمی آید.
بنابراین به پلاستیک هایی نیاز دارید که در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و خراب نشود و آن ها را باید بر روی پشته ها بگذارید تا کرم خاکی ها بهتر بتوانند در آن قرار بگیرند و فضا را کاملا نم دار و تاریک کنید.
بعد از طی زمان معین تقریبا 2 هفته طول خواهد کشید تا ورمی کمپوستاتتان آماده شده و استفاده گردد.
این کود می تواند بهترین تغذیه برای گیاهان و درختان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا